21 Eylül 2013 Cumartesi

BİR İYİ BİR KÖTÜ BİR DE MUAMMA.

D.aha önce bahsetmiştim ,hamileyim diye .Bu gün itibariyle tam olarak 20. haftanın içindeyiz.16 haftadan itibaren bir kızımız olacağı kesinleşti.Bu  güzel haber. Yaklaşık 3 hafta önce Tarsus'a ailemn yanına gitmiştim bir , iki hafta kadar da kaldım.Gitmeden önce de 3'lü test diye bilinen test için kan vermiştim .Sonuçları eşim alacaktı,benim içim de rahattı
Nasıl olsa 2li testimiz temiz çıkmıştı.eşim kötü haberim var dediğinde şaka yapıyor zannettim.Benimle dalga geçme dedim.Ama mahalesef ciddiydi.3'lü test sonucunda 1/106 oranında Down senndromu riski çıktı.Bizim önümüze iki seçenek sunuldu doktorumuz tarafından.İlki amniyosentezdi.Bilenler bilir amniyosentezde bir iğne ile karından sıvı alınır.Bebeğin de hücreleri vardır bu sıvıda.Bu hücreler genetik olarak analiz edilir ve fazla kromozom var mı yok mu  diye bakılır.
Diğer seçenek ise herşeye boşverip doğumu beklemekti.Nekadar kötü olabileceğimi tahmin edebilirsiniz.O andan itibaren bir taraftan amniyosentezin risklerini düşünüyorum bir bir taraftan da doktor araştırıyorum.Nihayet Balcalı hazstahanesinini proflarından birine ulaştım ,.Bütün bu olaylar geeçen perşembeden itibaren vuku buldu.Çok düşündüm çok gerildim ama sonuçta çarşamba günü amniyosentezi yaptırdım.
Sonuçlar ise 25 gün sonra çıkacakmış ama benim içim rahat.Ultrason sonuçlarına dayanarak tüm doktorlar organların yerinde ve doğru şekilde geliştiğini söylediler.

17 yorum:

  1. geçmiş olsun bende geçtim o yollardan en iyi ben bilirim benimkinede doğduktan sonra hastahanede çıkan sonuçlar kötü çıktı bir iğne varmış onu vurdurmazssak 3 ay içinde engelli olur dedi biz delirdik özel bir hastahaneydi ünüversite hastahanesine gittik aynı test yapıldı ve hiç birşeyimiz yokmuş yanlış çıkmış sonuçlar orda biz ağladığımızla kaldık kocaman bursada sadece o bölüme bakn 2 doktor biri izinli diğerinden randevu 6 ay sonraya çok zordu sizin neler düşündüğünüzü neler hissetiğinizi anlayabiliyorum
    allahım bebeğini sağlıklı bir şekilde kucağına vermeyi nasip etsin

    YanıtlaSil
  2. Pınarcım öncelikle geçmiş olsun diyorum lütfen içini ferah tutu .Müjdeli haberini bekliyorum .

    YanıtlaSil

  3. Çok çok teşekkür ederim hanımlar. İçimi dökmek iyi geldi .Sevgili cmekli gerçekten karmakarışık hissediyor insan kendini.Anladığım kadarıyla sizin bebeğinizde artık sorun kalmadı.Sizin için çok sevindim .

    YanıtlaSil
  4. geçmiş olsun umarım kötü hiç bir şey olmaz ve hayırlısıyla ufaklıkla sağlıklı bir şekilde hastaneden çıkarsınız

    YanıtlaSil
  5. Sırf bu sebeplerden yani kafa karışıklığı yaratacağını bildiğimizden eşimde ben de bu taramaları yaptırmak istemedik. Ama drnin yoğun ısrarıyla yaptırdık. İyi çıktı şükür ki ama boşyere kafa karışıklığı ve üzüntü. Eminimki amniyosentez sonucun iyi gelecek. Kötü şeyler düşünme, hem kendini hem bebeğini üzme. Allahın izniyle en kısa zamanda aydınlık günlere kavuşursun inşallah!

    YanıtlaSil
  6. Aslıhan teşekkür ederim.
    Funda keşke ben de yaptırmasaydım.Sizin adınıza çok sevindim.Umarım biz de atlatacağız bunları.

    YanıtlaSil
  7. İnşallah hayırlısıylla sağlıklı bir bebeğin olur hem senin hem Benım hem de tüm bebek bekleyen annelerin..Allah bütün sınavlar yapmasın bize dileğim...

    YanıtlaSil
  8. pınarcım en başta hayırlı olsun diyorum aynı haftadayız bende 20. haftadayım. bende pazartesi 3'lü test sonucunu alacağım. çok tedirginim. yaşım 30 herkes sorun yoktur takma kafana diyor ama zor tabiki. bizimde kızımız olacakmış. canım sen gönlünü ferah tut Allah'ın izniyle sıkıntısız alırsın inş. kucağına. Bu arada bende Adana'da oturuyorum. bir araya gelelim bir gün.

    YanıtlaSil
  9. sonuçlar iyi çıkacak allahın izniyle üzmeyin kendinizi.dualrım sizinle.sağlıkla kucağınıza almanızı dilerim.

    YanıtlaSil
  10. Canım çok zor zamanlarAllah yardımcınız olsun ama olaylara pozitif bakmaya çalış hamileliğinin keyfini yaşa çünkü sınırlı zaman geçip gittiğinde kendini bukadar üzdüğüne çok üzülürsün :-)

    YanıtlaSil
  11. Berry; ilk günler çok kötü olmuştum ama şimdi içim rahat bir şey olmayacak biliyorum.
    Sezo cum teşekkür ederim.
    Fikriye inşallah siz yaşamazsınız bunlar.Ama ferah tut içini ,benim sıkıntı yaştan değildi.Adana da Cüneyt Evrüke diye bir profa göründüm.O kanımdaki bir hormonun seviyesişnin düşük olduğunu, bu nedenle riskin yüksek çıktığını söyledi.Adana'da oturmuyorum mahalesef,ailem Tarsus da yaşıyor ,ben ise Adıyamandayım.Ama görüşmeyi çok isterim bir gün.Sevgiler.
    Burcu çok çok sağol.
    Bu araada tüm arkadaşlara minnettarım destekleri için.

    YanıtlaSil
  12. Öncelikle çok geçmiş olsun. Benimde oğlum doğduğunda alınan topuk kanında sorun olduğu söylenmişti. Çok panik olmuştuk. Sonraki testler temiz çıkmıştı. Kan bazen bozulabiliyor çabucak işlem görmediği zaman. Şimdi 10 yaşında. Hiç panik yapma gönlünü ferah tut. Belkide kan bozulmuştur seninde işlem görene kadar. Allah sağlıkla çocuğunu kucağına almayı nasip etsin. İyi haberlerini bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  13. Teşekkürler Aycan hanım.size de çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  14. merhaba geçmiş olsun. en kötütsü sonuç beklemektir. ama içiniz rahat olsun çünkü geçen sen ablamda da aynı oran çıkmıştı onlarda yaptırdılar ama maşallah kızımız hiç bir problem olmadan doğdu. 1 yaşında koşturuyor şimdi. eğer ultrasyonda bir problem görülmediyse sonuç iyidir. üzmeyin kendinizi ve bu aralar bol sıvı tüketip dinlenin tekrardan geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  15. merhaba geçmiş olsun inşallah hayırlısıyla doğar

    YanıtlaSil